woensdag 11 juli 2012

HAGELSLAG


Ik ben een fan van Venz en ’t is een feit
dat ik de dag zorgvuldig start, de uren
met chocoladehagel –van die pure-
op mijn geroosterd broodje als ontbijt

maar vóór het strooien spreid ik uitgebreid
een bed van boter op mijn graanstructuren
zodat de hagel lekker in de luren
eer zij van slag gebracht mijn keel doorglijdt

Geen hond onthoudt mij zulks een chocowonder
het overtroeft de jam, is mij de baas

doch hoor ik buiten plotsklaps zwaar gedonder
met bliksem –niet die hete- en geraas
waarbij een hagelslag mijn raam weerkaatst
verwens ik Venz en spurt ik uit mijn sponde.

© JELOU

3 opmerkingen:

  1. haha leuke jelou, dank voor deze lach:-)

    ik zou alleen zeggen, maar dat ben ik maar he:

    doch buiten hoor ik plotsklaps zwaar gedonder...

    leest makkelijker denk ik:-)

    jah graag gelezen deze!

    gr en geniet je woensdag

    enrico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmm sjips

    doch hoor ik ...
    -
    -
    verwens ik...

    ja zoals jij het hebt gedaan klopt het wel:-)

    kwas te vlug, solly, cheese:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha.... kwam net thuis en wilde er net op reageren, maar je had hem al door;-)

    Dank weer voor het lezen.
    Hou jou ook wel in de peiling, al moet het tussen de bedrijven door;-) Ik pak af en toe even een uitgebreid moment om de leesachterstanden even weer in te halen. Dan heb ik meer de tijd ervoor.

    Ook nog een fijne (hopelijk minder druilerige) dag:-)

    J.

    BeantwoordenVerwijderen