donderdag 25 oktober 2012

DOUCHEKOP-LIEFDE



schimmelsporen op de muur
bevriend ik met jouw naam
ze voegen zich gewillig

dat is wat schimmels doen

ze kruipen daar waar ik
het afvoerputje staar
nevel mij maskeert
vol lispelende woorden

ik spetter heimweewater
naar jouw vergeten aftershave
en oefen schuimballades

dat is wat gekken doen

ze krijgen plots de geest
als douchekop liefde sproeit
wanen zich het rijk
der vrijheid lustig meester

ik galm poëtisch zinnen
naar het geopend schimmelraam
als spoor ik voor geen meter

dat is wat liefde doet

© JELOU

2 opmerkingen:

  1. Prachtig verwoord met een subtiele hint naar de lust, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Wouter. En ik moet zeggen dat ik het nu, na enkele reacties van anderen, opeens anders lees dan ik bedoelde eigenlijk. Maar komt misschien ook door de titel. Het was eigenlijk niet echt erotisch getint bedoeld, maar nu lees ik het er zelf ook in;-) Blijkbaar heb ik onbewust toch bepaalde woordkeuzes gemaakt, terwijl ik daar niet echt mee bezig was.
    Dat vind ik altijd zo verrassend:-)

    XX J.

    BeantwoordenVerwijderen