zaterdag 26 januari 2013

ZIJ DIE MIJ WEET



Zal ik jou een brief
of liever een gedicht
zo eentje die
zo typisch mij

zo één waar jij
je kaken bijna lam
nóg sterker uit de hoek

waarvan ik zei
dat jij, alleen maar jij
een stijl had, zo uniek
dat ik
met mijn ritmiek
daar niet aan tippen kon

en jij haast overmand
en stomverbaasd
je werk mij lezen liet
alsof het wal noch kant

zo filosofisch jij
de standaard mens
in grenzen ruim voorbij
dan wat men denken zou
en jij zo graag gedeeld
in even sterk gevoeld

ik leg je hier te kijk
om dat wat ik zo mis
een brief geen optie is

het hemelrijk zo ver
’t adres mij onbekend
maar sinds ik jou
gekend heb in je zijn
wed ik dat jij nu grijnst.

© JELOU

5 opmerkingen:

  1. heerlijk weer, weet dat ik je altijd lees, maar vergeet gewoon vaak een fb te geven en de laatste paar weken met het overlijden van mijn oudste vriend Jos die maandag gecremeerd wordt schiet er veel meer bij in, das nie erg maar kan soms wat verkeerd overkomen...:) ik lees u graag waarde Jelou!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach P.
    Shit is dat. Sterkte jij.
    Maar gaat mij hier precies zo hoor. Bovenstaande "zij" was een schrijf/optreedmaatje en we hadden mekaar net "gevonden" sinds een jaar. Door haar had ik weer zin in optredens. Zouden samen in de toekomst iets gaan doen. Tja, en dan piepen ze em er zomaar tussenuit;-) Vandaar dat ik met jou schaatsevenement zei: "ik heb er weer zin in".
    Het komt dus absoluut niet verkeerd over hoor:-) Daar komt bij dat ik niet alle dagen dingen lees. Gewoon geen zin in omdat ik zoveel te lezen heb, en soms wil ik alleen maar zelf schrijven.
    Maar we weten mekaar. Da's voldoende al.

    X J.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor het eerst dat ik lees op deze blog.Maar wat mooi, wat sterk.Om over en over te lezen.Dank!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de hemel zo ver
    maar toch, soms
    zomaar weer die ene ster

    enkel de wind
    gefluit van klanken, blijdschap
    omdat ik jou weer ergens vind


    Mooi gedicht jelou.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor het lezen en de complimenten Athy en Hilly!!

    Gr JELOU

    BeantwoordenVerwijderen