zondag 9 juni 2013

ALS IK DE TIJD KON HUWEN


als ik de tijd kon huwen
plaveide ik er paden veel
ploegde ik er akkers vol
zaaide ik er lief de lach
en kuste ik de luchten vol
met gouden anemonen

de dagen zouden eeuwig zijn
de nachten niet te dromen
de ruimte zou mijn kamer zijn
waar winden samenkomen
het noorden zou het zuiden met
het westen kunnen delen
het oosten zou de dageraad
al bij het spel verspelen

de paden zouden lanen zijn
begroeid met rode blossen
de akkers zou ik bloeien zien
met lippen vol de trossen
de korenaren van de tijd
zou ik zachtzoet vermalen
het liefdesmeel werd mij tot brood
het hart zou zich betalen

als ik de tijd kon huwen
asemde ik de uren leeg
plukte ik er armen vol
straalde ik er zacht en stil
en kuste ik de luchten vol
met gouden anemonen

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten