dinsdag 22 oktober 2013

CARRIERE



Er is een eind gekomen aan mijn carrière
al weet ik niet of ik er ooit een heb gehad:
ik ken het woord enkel uit mijn vocabulaire,
uit kelen waar een hete aardappel vastzat
doordat het strottenhoofd bijkans te strak gevat
in das of strik, een afgeknepen vasculaire.

Voor mijn geluk vormt het goddank geen barrière
dat eind, want ik verken gewoon opnieuw een pad
waar ik mijn ei kan leggen zonder veel misère,
de kleur der dooier onbelangrijk, maar de schat
van waarde hechten aan wat ik misschien gedacht,
vergroot de kans op vreugd in een nieuwe volière.

Geld speelt geen rol, dat oxideert mijn derrière
Ik zalf mijzelf met olie, laaf mij liefst een bad
waar schuim slechts lucht, en ik tesaam op de parterre
gelijkgestemden vind, al lijkt de vloer er plat,
waar mens nog hoogtij viert, respect om ‘t even wat
voor titel men ook heeft, al is ’t een sanitaire.

© JELOU

2 opmerkingen:

  1. heel goed heel goed amice
    veeg je reet maar aan met dat vuige geld!:) haha
    gewoon je eigen plan trekken das vaak het beste!! laat die andre weireld maar pallaveren:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grijnzzzzz......zal ik zeker blijven doen P.

    BeantwoordenVerwijderen