woensdag 5 februari 2014

WAT IK VERKREEG



Ja, als de trein, trein
mij nu eens neemt, neemt
naar elk moment waar ik mij herboren
dan kan ik heel misschien
verwonderd om mij zien
dat wat ik voelde nooit echt verloren
wat ik verkreeg
en weggaf in geraakt
nimmer en nooit volmaakt
maar mij mag toebehoren
zolang mijn tijd in tijd verglijdt

Ik spel mijn namen zonder letterwaarde
tel alle kiezels die ik op mijn pad
loop door een park, ruik vochtigheid van aarde
op zoek naar mos waar ik mijn treden zacht

een merel fluit, de dag is weer begonnen
nog voor de wekker gaat ben ik eruit
ik overdenk de stilte elke stonde
zolang zij daar is en mij nauw omsluit

Ja, als de trein, trein
mij nu eens neemt, neemt
naar elk moment wat mij diep vervulde
dan kan ik heel misschien
bewuster om mij zien
dat wat ik voelde te veel verhulde

Ik mis mijn kansen al heb ik er vele
lach naar de mensen die mij tegemoet
bezig mijn tijd met dat wat ik kan delen
opdat wie goed doet immer goed ontmoet

de nacht valt in, de tijd om stil te zwijgen
het dekbed trek ik zachtjes om me heen
ik kan de schone slaap nog immer krijgen
vannacht heb ik het bed voor mij alleen.

Ja, als de trein, trein
mij nu eens neemt, neemt
naar elk moment waar ik mij herboren
dan kan ik heel misschien
verwonderd om mij zien
dat wat ik voelde nooit echt verloren
wat ik verkreeg
en weggaf in geraakt
nimmer en nooit volmaakt
maar mij mag toebehoren
in dromen waar de de tijd verglijdt.

© JELOU








1 opmerking: