zondag 12 april 2015

DRUKTE VERSUS STILTE



De boerderij is goed bevolkt
feestgedruis in volle gang
mijn bierglas manoeuvreert zich
tussen de ruggen door

Ik glimlach ‘mag ik even’
blijf her en der een tijdje staan
maak kennis met
en deel mijn naam
daar waar een klik aanwezig

Muziek wekt danspartijen
en tussen alle benen door
aai ik diverse katten
verbaasd om hun gemak

Een jonge jongen tikt mij aan
verhaalt over hun honden
wij lopen samen naar de schuur
waar kennels speelsheid blaffen

Vertederd hurken wij tesaam
koesteren natte tongen
strelen de vachten door de kooi
en wijl de stilte tijd verdrijft
wij iets gedeeld genieten

hoor ik heel even tussendoor
de menigte iets brallen
de katten vergezellen ons
als weten zij intuïtief
dat stilte evengoed een feest.

© JELOU





2 opmerkingen: