zondag 15 januari 2017

LIEVE SIETSKO

Je blijft voor altijd mijn tweede vader
Die ik als tiener zo vaak heb gewenst

Wanneer zwarte wolken mijn thuisfront omgaven
ik mij geen weg meer wist dan slechts de jouwe
werd ik gekoesterd
omgeven door warmte
door liefde die mij volkomen vreemd

Jouw gezin werd mijn uitvalsbasis
jij en je humor mijn stil verbond
Het heeft mij verstevigd doorheen vele jaren
de grondslag gelegd die ik elders gemist
en waar ik op voort kon drijven

Sinds die tijd bleven wij verweven
ongeacht letterlijk weerzien of niet
Ik wist dat je ziek was, een sluimerend schemer
maar plots leek het beter, werd ik genodigd
voor een diner met mijn moeder tesaam

Ik wilde je koesteren
weerzien genieten
liefde betuigen als dank voor het al
doch eenmaal genodigd, doofde het kaarsje
Mijn moeder was jarig vandaag. Maar jij dood.

En nooit heb ik zo gehuild om de liefde
als ik vandaag de dag heb gedaan.


© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten