vrijdag 6 januari 2017

OPDAT JE NU BEGRIJPT

Sorry lief, ik zal direct zijn, net zoals altijd.

Op een of andere manier, heb ik steeds het gevoel
dat alles heel misschien, klaarblijkelijk niet duidelijk
tenminste als het gaat om dat wat wij helder voor ogen
als je begrijpt wat ik bedoel.

Niet dat ik je kwetsen wil want dat zet slechte zoden
aan de dijk van ons bestaan, waar die dan ook gelegen
daar jij weet dat mijn richtingsgevoel vaak buitensporig
een plaatsbepaling mis kan slaan zoals een tang het varken
spreekwoordelijk gezegd.

Het is ontegenzeg’lijk waar dat mijn spreekvaardigheid
niet onder doet aan die van jou, alhoewel jouw stiltes
mijn spaties overtreffen in een climax onbenoembaar
en dan zijn de alinea’s nog niet eens inbegrepen
laat staan het kantlijnwit.

Het is gewoon een feit. Onze texturen matchen niet
ondanks het materiaal.
Als je begrijpt wat ik bedoel.


© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten