donderdag 27 april 2017

DE BOEL DE BOEL



Zodra ik mij een weg rook
door diepere gedachtegangen,
sloten open van heimelijke deuren
waarachter niets is wat het lijkt,
word ik een stilleven.

Zo eentje die onverstoorbaar hangt,
vergeeld de tijd doorstaat terwijl
journalen wereldleed weerkaatsen
in blauw flitsende spiegelruiten.
Even ben ik geen deelgenoot.

Ik heb mijzelf omlijst met hardhout
en wens mij ondoordringbaar kwijt
van alles wat mijn rook doorwaadt,
mijn slalomwoorden onderbreekt.

Gedachtegangen malen niet om
kattenharen op het kleed, vuilnis dat
nog bij de weg, aangekoekte borden
die nog steeds de tafel sieren.
Mijn asbak onderschrijft dit.

Gewoon de boel de boel laten.
Al schreeuwen buren moord en brand,
wordt de stoelgang één met servetjes
en schijnt de aardbol morgen weggevaagd.

Mijn laatste woord geschreven.

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten