dinsdag 2 mei 2017

EEN ANDER SPOOR



Zou het een levensfase zijn, een after-midlife,
waarbij mijn geestdrift nog immer woekert
maar identieke golflengtes zich spaarzaam,
zeldzaam weten, een verbond nihil?

Misschien ben ik te kritisch, te veeleisend,
wanneer ik vraag naar essentiƫle zaken
als verhoudingen tussen leven en dood
of wat een man een man, een vrouw een vrouw.

Of juist te ruimdenkend, open-minded,
omdat een man een vrouw of andersom
omdat het mij niet boeit wat het geslacht,
enkel het delen met een mens mij waard.

Zou het een kwestie van ervaring, levensloop,
waarmee een ander zich totaal geen raad,
ik mij echter glimlachend door het leven
geleiden laat, ondanks depressiedagen?

Ik kan vragen naar hoe de koffie smaakt,
waarheen men dit jaar op vakantie,
of de gezondheid beter is dan ooit verwacht
maar taalkwadraten zal ik hen onthouden..

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten