vrijdag 23 juni 2017

ONBEZONNEN LIEFDE



Ik tel liefde op veters van je gympen
tracht in te schatten hoeveel centimeters elke knoop
je macramé-behendigheid niet meegerekend

We vangen kiertjes zon in limonadeglazen
het roodgeruite plaid vol nostalgie en kaarsvetvlekken
geeft sjeu aan jouw zo blanke schaduwhuid
aan dat wat ons zo tegenstrijdig haast verbindt
en even kietel jij mijn nek stoutmoedig

Jij buikligt hoogbegaafde cryptogrammen
ik denk mij ruggelings zinnen en zomerzon nabij
mijn bruine vel knispert geheim begeerte

Ik zoek jouw sokkevoeten met de mijne
verstrengeling van bloot met wit doch puur katoen
exotisch zou ik het niet willen noemen
maar liefde prikkelt daar waar het niet kan
en jij buigt mij terzij en zoekt mijn lippen

Jij oogst liefde op adem van mijn kussen
noemt mij jouw bruid terwijl ik slechts jouw veters ken
en ik tel af op hete zonne-allergieën.

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten