‘Goedemorgen
mevrouw. U kwam om foto’s te laten maken van uw moedervlek en een afspraak om
deze te laten verwijderen?’
‘Ja, al zijn
er vorig jaar wel foto’s gemaakt, maar ik heb daarna de afspraak voor
behandeling afgezegd omdat mijn verzekering het niet vergoeden zou.’
‘Niet
vergoed? Maar mevrouw, u bent toentertijd verwezen en als de specialist beslist
dat zoiets verwijderd moet worden wordt dat gewoon vergoed hoor! Maar ik ga
even in uw status kijken.’
‘Wat vreemd.
Hier staat dat u foto’s hebt laten maken in februari en dat de behandeling
heeft plaatsgevonden in maart. U schijnt zelfs voor de nacontrole geweest te
zijn om de hechtingen te laten verwijderen!’
‘Waddapadja!
Misschien heeft de plastisch chirurg per ongeluk mijn geheugenkaart verwijderd,
want ik kan het me niet herinneren.’
‘Inderdaad
apart, want het is zelfs afgetekend als geaccordeerd. Bijzonder vreemd. Maar
even kijken hoor: ja, hij zit er nog, ik schat ongeveer 4 mm. Dat geven de oude
foto’s ook aan. Dan kunt u nu naar de balie gaan voor een afspraak voor
verwijdering. Al zeg ik er meteen bij dat er een enorme wachtlijst is.
En u weet
dat de injecties erg pijnlijk kunnen zijn? O, u weet het al merk ik.’
Bij de
balie: ‘mevrouw, als u dit nummer morgenvroeg belt, dat is het planbureau, dan
hoort u meteen wanneer u aan de beurt bent.’
‘Dank u
vriendelijk.’
‘Goedemorgen,
met de afdeling Planning.’
‘Ook
goedemorgen. Ik zou graag…..’
‘Wat is uw
UMCG-nummer?’
‘Uhm…..2369301’
‘Maar u wás
toch vorig jaar al geholpen?’
‘Ik weet van
niks, en mijn kat zult u vast niet bedoelen.’
‘Ok, dan zal
het wel een systeemfout zijn. Ik heb nog plek a.s. donderdag. Kunt u dan?’
‘Met
graagte.’
© JELOU
Geen opmerkingen:
Een reactie posten