vrijdag 1 december 2017

GOD BEHOEFT GEEN WIFI-CODE



Vannacht zal zij weer voor mij bidden
God vragen mij de schellen van de ogen,
duisternis weg te halen voor Zijn waarheid

Ik koester haar al spreek ik niet haar taal,
al ken ik alle woorden, elke punt en komma,
maar spaties waarin het oor zich te luister
zijn enkel en alleen mij toebedeeld

Dat ik Hem zoeken moet, zegt zij, want wie
zoekt zal vinden. Zo staat het geschreven
Ik zie Hem vaak, zeg ik. Vandaag zelfs nog
Oehoe-geroep weerklonk mijn tuin en dat is
in dertig jaar nooit voorgekomen

Misschien is Hij wel een Zij, mijmer ik stil,
maar deze uitspraak zal ik haar onthouden
Het zou een schending zijn van heiligheid,
het altaar Gods spontaan doen branden.

Vannacht zal zij weer voor mij bidden
Ik zal mijn modem richten op mijn lucide
dromen. Misschien ontvang ik hen.

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten