donderdag 1 augustus 2019

EEN VREEMDE DORPELING


Het zebrapad weerkaatst
een blauw-Romeinse t-sjurk
omgord met een lendentasje

de buikwand verlegt accenten
naar een te diepe V-hals
waar krullen overjarig woest
nog net niet navelstaren

twee pijlers steken over
en posteren zich naast mij,
de T-sjurk nét over de bilnaad

het hoofd mompelt waanzin
maar het blijken hiërogliefen
die ik meteen vertalen kan
in een reisverslag naar Nepal

dat hij daar blijven wou
op zoek naar brood en spelen
doch het land niet in kwam

en terwijl ziektes opgerispt,
zijn zin in bier een ware taalslag,
onderbreekt hem plots de bus
waar wij beiden instappen

ik mag voor en eenmaal plaats
zie ik nog net zijn klimpartij
op een der voorste stoelen

Goddank! denk ik ter plekke.
Hij draagt een boxershort.

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten