dinsdag 27 maart 2012

OH, WAS IK MAAR........


Zou ik een zeemeermin, het water mijn domein
zo zou het onderduiken een ware vreugde zijn
mijn staart een sterk geschubde, mijn koers per slag bepaald
het tij nimmer gevreesd, wat hij ook brengt of haalt

mijn weg zou ik gewis, een golfslag onberoerd
en kalm kunnen trotseren, naar daar waar hij mij voert
een mens zou mij niet deren, noch zijn gedachtengang
enkel een haaienvin zou mij in het gedrang

doch zou ik mij de zee gekoesterd als mijn heim
zo zou ik nimmer weten hoe het aan land kan zijn
de voeten in de aarde, het lopen langs het strand
het lief en leed gedeeld, hoe heet de zon ook brandt

geen traan zou mij bekend, al lijkt dat geen gemis
de zee is zoveel zouter maar slechts gevuld met vis
zo zou ik nooit ervaren hoe men in tegenspoed
zichzelf verrijken kan, dat liefde ertoe doet.

© JELOU

2 opmerkingen:

  1. Ja dus.....ik krijg notificaties! Een zeemeermin zijn...dat was mijn meisjesdroom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt waar?? Bijzonder! En, viel het tegen later??;-)

    BeantwoordenVerwijderen