vrijdag 20 juli 2012

MIDDELPUNTVLIEDENDE KRACHT


Ik stamp mij dampend
gevarendriehoeken

mijn brein echoot
uithollingen overdwars
al dan niet
met opspattend grind

Andreaskruizen wijzen mij
een overgang
waarbij ik haast ontspoor

opvliegers doen zich tegoed
aan overstekend wild
al dan niet daadwerkelijk aanwezig

een lichtje in de mist
mag enkel achter
al wens ik die juist voor

hoe waarschuw ik een hert
als laagvliegend tuig
mijn zicht compleet verzwart

ik vlieg wel vaker uit de bocht
juist daar waar ik
geremd zou moeten worden

geef mij liever Facebook
daar waar vluchtstroken
onontkoombaar

maar gelijkwaardige kruispunten
duidelijk in zicht.

© JELOU

2 opmerkingen:

  1. ook wij mannen hebben er last van jelou...
    knap lastig, kan me er dus iets bij voorstellen!

    schitterend het jachtige, paniekerige weergegeven hier!! chapeau

    weet je wat een mooi woord zou zijn ipv verwart?
    verzwart...

    zeer graag gelezen!

    gr en geniet je vrijdag

    enrico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Enrico,

    Dat is een mooie optie die jij geeft.
    Dat past krekt!!
    Dank jou. Ga hem even aanpassen.

    Geniet jij ook deze dag en de komende:-)

    gr JELOU

    BeantwoordenVerwijderen