maandag 8 april 2013

MIJN EERSTE LEESBOEK



Pim zit voor het huis.
Pim is boos.
Hij mag niet in het huis.
Het huis moet stil zegt pap.
Pap is moe.
Hij ligt op de bank.
Hij slaapt heel lang.
Op de bank ligt een fles.
De fles is leeg.

Pim wil naar mam.
Mam is ook in het huis.
Zij ligt in bed.
Oom is ook in het huis.
Hij ligt bij mam.
Oom komt heel vaak.
Pim is boos.
Hij wil ook bij mam.
Dat mag niet van oom.

Pim is boos.
Pap is stom.
Mam is stom.
Oom is stom.
Maar de hond is lief.
Pim aait de hond en loopt weg.

© JELOU

2 opmerkingen:

  1. Doet mij pijnlijk herinneren aan onze buurvrouw die mij van de stoep plukte en me mee naar binnen nam. De krijtjes bleven achter in de regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och... :-(
    Zoiets was mijn bedoeling uiteraard niet H. Wilde alleen de tekst eens aanpassen aan de daadwerkelijke wereld (maar tegelijkertijd met een knipoog naar de vroegere teksten in dat soort boekjes).

    Gr J.

    BeantwoordenVerwijderen