woensdag 7 augustus 2013

TOEKOMSTBEELD



als ik de tachtig haal
rijd ik geboden paden
omheind met stalen hekken
waar ouderen en gekken
dagelijks hun parcours

om de honderd meter
zijn camera’s gepoot
opdat het welzijn groot
voor hen die overbodig
maar nog in leven zijn

elk uur weerklinkt een stem
door een surround-systeem
waar men materialen
voor hoge nood kan halen
of waar een zuurstoftent

de voedertijd ligt vast
ook dat wordt omgeroepen
voor hen die wat verward
en niet meer weten waar
komen de vangnettroepen

ons sfeervol paviljoen
-een oude legerbasis-
geniet een veiligheid
waar niemand ooit iets kwijt
behalve zijn pensioen

ik heb hier niets te klagen
dit fraaie reservaat
biedt mij structuur en orde
al ben ik reeds verworden
tot afgeschermd primaat

© JELOU





Geen opmerkingen:

Een reactie posten