dinsdag 24 december 2013

EENZAAMHEID



Zij lacht haar weemoed weg omdat
en toch weet zij niet meer waarom
het komt en gaat
fragmenten

haar rode konen drijven zand
de schoolslag heeft zij nooit geleerd
ze mocht het niet
van moeder

het is alweer vier maand geleê
zegt zij, al lijkt het gisteren
maar hij is kalm
gestorven

ik weet van niks, ik mocht ook niks
je vader wilde alles zelf
antwoordt ze sneu
haar dochter

verhuizers slepen kasten weg
haar leven deel ik één moment
na zoveel jaar
als buren

haar man bepaalde wat ze deed
een buurpraatje werd snel verstoord
hij predikte
zij vluchtte

zij lacht haar weemoed weg en zegt
dat ik zo’n lieve dochters heb
altijd een groet
en zwaaien

ik kus haar afscheid, maar niet echt
na vijfentwintig jaar gaan wij
naar daar waar zij
haar laatste jaren.

© JELOU







Geen opmerkingen:

Een reactie posten