zondag 15 december 2013

IN DE BAN VAN DE RING



De donkerte der Middeleeuwen
schaduwt duivels langs mijn haakwerk
kreten huiveren behang

gruwel door mismaakte koppen
kikvorsogen achter maskers
zwaardgevechten om een ring
vreemde aliƫngedrochten
in sinistere spelonken
op kijk ik tegen mijn zin

een brandstapel krijst onbehagen
draken zwermen luchten zwart
vreten zich doorboorde torso’s
de verdoemenis neemt wraak
weer een kriebelhoestreclame
eventjes lucht ik mijn hart

ergens tuurt een oude goeroe
weet hoe rotsen, hoe gegil
paarden denderen ravijnen
lijven kletteren gesteente
getverdemme, roept mijn kwaadheid
maar mijn kind ziet enkel film

het duister schuift zich lavastromen
de slechterik versmelt, puilt ogen
kijkt mij aan, maar net te lang.

© JELOU


1 opmerking:

  1. gave samensmelting hier van Tolkien en Bosch...!!
    ja ik zie de ring, ik voel de ring smelten en daarmee het kwaad... voor een ogenblik...

    mooi mooi Jelou!!

    BeantwoordenVerwijderen