vrijdag 14 februari 2014

VALENTIJN



Vandaag is weer de dag
dat ik aanbeden, fans te over,
maar omwille van de buurt
heb ik een boedelbak gehuurd
zodat de stapels chocola,
bloemstukken en etcetera
mijn tuinpad niet barricaderen
door Jan, of Piet, of welke lover.

Een kaartje op zo’n tijd
kan ik waarderen, mij verblijden,
net als rozen voor mijn vaas
doch vorig jaar werd het te dwaas:
omdat mijn brievenbus te sluik
wierp men de post door ’t kattenluik,
een stapel waar niet door te komen
en ik de kat uit moest bevrijden.

Vandaar nu het advies
aan hen die mij aanbidden, loven:
leg uw liefdevol gebaar
zacht in de boedelbak, alwaar
ik mij verblijden zal, elk uur
met wat een liefhebber mij stuurt
want elke vrouw wordt graag aanbeden
al gaat de grootsheid mij te boven.

© JELOU



2 opmerkingen: