woensdag 27 januari 2016

SLAKKEN DOEN HET GOED VANDAAG



Dat ik de dag pluk moet genoeg
doch dra de avond valt
de troggen klaar voor ’t mauwend vee
maken de gluiperds hun entree
dien ik als avondploeg

ze glibberen relaxt de muur
van weet ik waar vandaan
ik pluk ze allen bij de kraag
waar die ook zit - zijnde zo naakt -
dat krijg je met natuur

de pleuris heb ik mij gezocht
naar elke kier of reet
de slijmsporen van ’t vuige volk
echt tot de naad toe strak gevolgd
gecheckt op iets van tocht

de voortplanting schijnt snel van aard:
de groten in de plee
kruipt er des nachts – kleiner van stuk –
de nazaat van wat naakt geducht
de riolering waard

Ik gun mijzelf een omdenk-tijd
dat is helemaal ‘in’
en plots zie ik mijn toekomst daar:
dé naaktslaksnack vers opgebaard
met een Pestopastei.

© JELOU


Geen opmerkingen:

Een reactie posten