vrijdag 28 juli 2017

EEN BEAUTY CASE



‘Jij hebt toch ook vakantie nu, met die school waar je werkt?’
‘Jazekers. Maar ik verveel me niet. Ik heb het zelfs druk!’
‘O ja? Waarmee dan?’
‘Och, ik vermaak me deze tijd met fotoshoots.’
‘Jeetje, waar laat je die sessies dan maken?’
‘In het ziekenhuis.’
‘Huh?’

‘Ja, fotoshoots van mijn interne hoedanigheid. Van mijn heupen, mijn schouder,
mijn hart, en daarnaast nog een statiefoto van mijn te verwijderen moedervlek.
De meeste heb ik al gehad en dat zag er allemaal prima uit. Ik mis enkel nog neurologie. Maar dat staat nog op stapel.’
‘Jeetje, lig je zo in puin dan?’
‘Fototechnisch gezien niet, al moet ik mezelf wat aanpassingen aanleren om leeftijd gerelateerd te kunnen concurreren.’
`
‘Concurreren? In welk opzicht dan?’
‘Ach meid, je kent me toch. Ik ben in doen en laten een dertiger, mijn geest evenzo, doch mijn lichaam snelt zich tachtig. Al kan ik nog een handstand alsof ik 20 ben. Maar wil ik hardlopen, dan zak ik door mijn hoeven. Maar intiem gezien kan ik nog….’
‘Dat wil ik niet weten.’

‘Maar hoe zit het dan met jou? Wij zijn van hetzelfde bouwjaar…’
‘Breek me de bek niet open. Daar laat ik me niet over uit.’
‘Okee, No problem. Maar ga jij nog op vakantie?’
‘Ik wel. Majorca, as always.’
‘En wil dat zonnen een beetje met al je implantaten?’
‘Ìk heb ze net bij laten werken. Maar hou je kop. Nobody knows.’

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten