vrijdag 7 juli 2017

KRAKKEWRIKKERIG



Het piept en kermt tussen mijn voegen
een oude kraai krast onderhuids
ik zet een speurtocht uit tussen gewrichten
de plattegrond een zenuwkaart
waar knooppunten rood gemarkeerd

Eén pleisterplaats wordt snel gevonden
het schouderdak, een droog domein
de aaseter heeft altijd al geweten
dat daar een beurs verstopt, het slijm
gulzig verhapstukt tot grof puin

De zoektocht lijkt bijna gesloten
doch lager in scharnierenland
ontwaart men heupen, idem aangevreten
de linker ietwat aangekauwd
de rechter zwaar Sahara-dor

Het witte-jassen-team duidt helder:
een oude kraai krast onderhuids
daar waar ontstekingen een goede bodem
slijtage immer nummer één
Ik schiet hem af, denk ik. Maar neen.

Ik geef mij over aan injecties
smachtend naar naalden voor de smart
vol dovenetels en vooral hormonen
Mijn vruchtwater drink ik normaal
omdat ik met de pil gestopt.

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten