woensdag 28 maart 2018

HET GEEFT NIET DAT JE VLINDERS ZOEKT


Het geeft niet dat je vlinders zoekt
terwijl ze in je dagboek staan
je hebt ze mij al zo vaak voorgelezen
ik ken ze allemaal bij naam
ze vliegen soms tussen ons in
jij ziet ze niet, kent enkel het ontbreken

je sigaret kringelt ons saam
tot zwijgzaam oeverriet
ik tel het ruisen in je hoofd
alsof ik jou dan dichterbij
maar jij verraadt je niet

ik vouw mijn hand om die van jou
gewoon omdat ik weet
dat dit weer even zo’n moment
zo’n dag waarop de wereld kwijt
maar ik jouw liefste heet

Het geeft niet dat je vlinders zoekt
terwijl ze in je dagboek staan
ik kan de kleuren elke dag wel dromen
cadniumrood trekt jou erg aan
soms vliegt er één tussen ons in
jij ziet het niet, hebt er niets van vernomen

ik neem je mee naar bos en hei
we fietsen naast elkaar
jouw bloemenmandje stil voorop
tot jij een kreet slaakt hemelhoog
daarginds een vlinderpaar

je fiets oogst graszaad in de berm
jouw benen sprinten buit
een kind zo blij zo vrolijk jij
ik tel het ruisen van de wind
waarop jij weer vooruit

Het geeft niet dat je vlinders zoekt
terwijl ze in je dagboek staan
al heb je ze mij zo vaak voorgelezen
al ken ik ze allen bij naam
ze vliegen nu tussen ons in
en jij, je ziet, al blijft het maar voor even.

© JELOU

1 opmerking: