dinsdag 28 mei 2013

DE SLEETSE OUDE DAG



Het is weer strompeldag vandaag
één-benigen gaan voor
de zuurstoftent een oplaadplek
waar taaiïg slijm zich longen zaagt
tot sputum weer in koor
opeenvolgend wordt uitgebekt.

Ik hijs mij, waardig rimpelzeug,
gekantklost een korset
mijn wederhelft gluurt stiekem mee
hij absorbeert mij teug voor teug
een grijsblonde toupet
maskeert zijn huid van craquelé.

De intercom weerkaatst verkalkt
rollators naar de lift
het kreupelhout kruipt kamers uit
een zweem van poeder zwaar vertalkt
ontneemt de gang het zicht
op steun- en kreunkousengespui.

Heel zacht doe ik de deur weer toe
mijn heup kraakt in de kom
een dekbedstem lokt tanden rijk
het vlees nog lang niet levensmoe
wentelen wij ons om
in overjarig beddentijk.

© JELOU

4 opmerkingen:

  1. Een steunend en krakend vooruitzicht maar leunend op een rollator en je lief wordt het vast draagbaar. Wat schrijf je toch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Marije ;-)
    Af en toe wat satire is wel lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ton: dat denk ik ook:-)
    Dank voor jouw reactie, al is mijn antwoord wat laat, maar had het wel gelezen.

    J.

    BeantwoordenVerwijderen