dinsdag 10 februari 2015

HET ZONDAGSKIND



Als kind droeg ik het liefst
hagelwitte sokjes
en schoentjes zwart gelakt
als het des zondags was

een roodfluwelen jurkje
met glimmend zilverband
en parelmoeren knoopjes
genaaid en precies pas

Geen spat ben ik veranderd
enkel de sokjes zwart
en soms, heel soms een jurkje
doch meest een broek die wars

van mode stoer gegoten
gecombineerd met dat
wat vrouwlijkheid omsloten
geschikt voor alledag

Het glimmend zilverband
de bijbel toevertrouwd
die in diverse talen
mijn boekenplank omvat

de parelmoeren knoopjes
een ware nostalgie
doch heimwee naar de zondag
heb ik nooit meer gehad

© JELOU






2 opmerkingen:

  1. De schoentjes, de sokjes, het parelmoer...
    Ik herken het Jelou, net als de broek die zo zo goed past:-)

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen