zaterdag 4 maart 2017

DE ULTIEME THUISSPORT

Ik ben behept met genen der luiheid.
Dat geven de verzakkingen reeds aan.
Sporten is een ‘must ’in mijn geval
wil ik ooit spreken van conditie.

Maar zie de goede God.
Hij bracht mij op het pad der vreugd
wat wij thuis immer kringloop noemen.
Waar je heen gaat voor bevrediging
al zou het iets van 50 cent.

Want tussen al het bulkgoed door
stond daar opeens mijn redder:
een crosstrainer van goede komaf,
een torso om U tegen te zeggen
waar trapsgewijs de sjeu in zit.

Dit is de meest ultieme integratie
die ik mij ooit bedenken kon.
Tussen avond-detectives door
de bankhangstand verversen,
het lijf op de pedalen tot het plot.

En dan als afbouw nog wat grondmunitie:
een matje voor het buik- en ruggebied.
Dat past net binnen de reclames.
Hoe lui kan men en toch behept.

© JELOU



Geen opmerkingen:

Een reactie posten