zondag 12 februari 2012

THE DAY AFTER

Ik morrel pannen, borrel kokend water
guts aandacht uit mijn lusteloze brein
laat vaat zich stapelhoog verstild tot later
veeg mouwen vol opdat het beeldscherm rein

een koolmees gluurt mijn raam, ik hoor gesnater
de was piept dat zij klaar is, dat is fijn
ik stook de kachel hoog zodat mijn kater
weer knorrend indut naast het raamkozijn

zo ritselt zich de dag in voortgeschreden
ik doe mijn ding , het nut ervan bewust
al mis ik hier en daar gewenste treden

maar mijn melancholiek gemoed berust
wanneer het dekbed mij weer warmte kust
jouw geur nog daar, de laatste nacht zo heden.

© JELOU

5 opmerkingen:

  1. het kan niet anders he
    als je geliefde weg is hem zo te missen
    wat zal hij dit graag lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Matcatgo - Voelt goed hoor ;-) En ja, hij leest het graag, al is dat licht uitgedrukt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lebonton - Idd. Gevoel kun je steeds opnieuw oproepen als blijft alles vers:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er worden mooie dingen geboren uit het hebben van een Muze :-)

    x Sario

    BeantwoordenVerwijderen