maandag 7 mei 2012

LICHT WIL IK (Naamvers)


licht wil ik
e
inders voorbij
g
edreven
m
ijn zucht verhuld
i
n kabbelend water
j
uventus speuren

indigo dromen vol
n
achtviolen
e
n langs de bedding
e
cho’s verzaden
n
aamletters raden in
b
ovenaards blauw

ongerijmd tijd met rijp
c
amoufleren
h
alfweg het water
t
ijstromen spelen
l
achsalvo’s delen in
a
urora-rood

naakt zal ik
g
êne voorbij
s
ommeren
e
n zo getooid
e
enzinnig de springvloed
n
aast mij verblinden

reidansen zwieren met
i
riskransen
V
enus vereren
i
n psalmgezangen
e
euwig verlangend naar
r
uimte en lucht

© JELOU

4 opmerkingen:

  1. Leg mij in een bocht langs een rivier, ik vind het een tintelend te lezen tekst.

    groet, John

    BeantwoordenVerwijderen
  2. KAIN - Vetttt ja....vettt hormonaal;-)
    XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. John - Lang leve de tintelingen!;-)

    BeantwoordenVerwijderen