donderdag 5 juli 2012

VAKANTIEGELD


Als straks mijn bankafschrift weer komt
bedrukt met kapitalen
kan ik weer ademhalen
koop ik mijzelf een schaap terstond
het liefst van buitenlandse grond
die blaat in alle talen

Het is een investering waard
want wordt de crisis erger
scheelt mij dat weer een Kärcher
wat tevens energie bespaart
omdat een schaap zichzelf oplaadt
met gras uit tegelnerven

Ook mijn gazon blijft dan op peil
zonder mij druk te maken
en biedt het schaap mij zaken
waarover ik slechts onverwijld
 in stoute dromen heb gekwijld
tot kringen in mijn laken

Zo heb ik voor de winter wol
om warm gebreid te dragen
kan de CV veel lager
melk ik het schaap tot kannen vol
mijn dorst gelest, de planken bol
door zelfgemaakte kazen

Mijn dank gaat uit naar Tele2
zat net tv te kijken
waar schaap een mens moest lijken
en dat bracht mij, armoe in spé
op het zo lumineus idee
mijn toekomst te verrijken.

© JELOU

8 opmerkingen:

  1. ah alles gebruiken we, bijna net als van het varken

    leuk op rijm gezet deze kijkinspi

    gaaf vers jelou!:-)

    gr en geniet van de donderdag

    enrico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) Leuk gedicht, met plezier gelezen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach ja, naast serieuze dingen moet er af en toe ook een plezierdicht tussendoor gegooid worden;-)

    Dank jullie wel:-)

    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pietersz van calumburgh6 juli 2012 om 12:15

    dit is een interessante verhandeling Jelou

    pietersz

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mja, Pietersz, ik schrijf regelmatig voor een blad dat met thema's werkt. Daarvoor schrijf ik veelal sonnetten of ander geneuzel op rijm;-) Is heerlijk ontspannen;-)

    Dank voor jouw bezoek hier:-)

    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dus, mocht je nog eens creatief willen zijn op je ouwe dag, neem dan een schaap. Grijnzzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Subliem geschreven, Jelou! Vooral die grappige, rake vondsen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel Gladius.
    Plezierrijm is iets waar ik ooit mee gestart ben. Later kwam het serieuzere werk.

    Jelou

    BeantwoordenVerwijderen