dinsdag 9 oktober 2012

THEORETISCH GEZIEN



Hoeveel wind zal ik vangen
als de remafstand tussen jou
en mij in kilometers net zoveel
bedraagt als het zicht op je naakte
lijf midden op de snelweg

dimlicht zou geen optie, jouw
details te vaag, en pompend remmen
schijnt allang geen mode meer

mijn spiegels zouden zeer beslagen,
het gaspedaal vol overtredingen
omdat een doorgetrokken streep
inhaligheid verbiedt, al zou het gaan
om komend werk in uitvoering

in dit geval zou ik gaan claxonneren
zodat jij vreugdevol naar links
-voor mij naar rechts- de baan opschiet
en ik acuut de rem moet domineren
voor zulks onstuimig overstekend wild.

© JELOU

2 opmerkingen:

  1. gnif...

    alleen van dit:

    dimlicht zou geen optie

    zou ik, dimlicht is geen .. maken of begrijp ik het gewoon niet hier?

    gr en een fijne zondag alvast!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan Enrico, maar ik gebruik overal "zou" omdat het over de toekomst gaat. Achter deze zin zou je het woord "zijn" kunnen plaatsen, maar ik laat vaker woorden weg.

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen