maandag 4 februari 2013

NON-INTERPUNCTIE PROZAGEDICHT



het zal wel komen door de stroom der tijd dat ik mij kwijt mijn aangezicht geschonden onder noemer van gedicht mijn ledematen elders hangen dan waar mijn hoofd gekweld de woorden wilde vangen het stenen metselwerk een eindeloze muur een letterketen waar structuur haast ademnood in langgerekte strepen ik zoek de passie van de dans het zingen en verspringen in het wit liefde wil ik duiden in ontluikend oogvertier voor elke blik een nieuwe zin en elk begin bedenktijd geven in leegte tussendoor de bomen in mijn tuin zouden hun kruingeworden takken ook niet vacuum verpakken tot een saamgeperste staak het zonlicht zou verbaasd om zo een dwaasheid wolken schuilen het huilen van de wind geen spel voor vrolijk tierend blad ze noemen mij gedicht daar waar geen kier meer open de speelse vorm een breiwerk verlopen tot een lap

© JELOU

5 opmerkingen:

  1. laat veel veel ruimte voor de lezer!!! gaaf gedaan!!
    kun je nagaan hoe moeilijk ze het vroeger hadden, de grieken schreven al zo:) en zie dat dan maar eens goed te interpreteren:)

    gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit hele epistel is puur sarcastisch bedoeld. Ik neem het Prozagedicht namelijk niet echt serieus. Het valt voor mij onder proza, vandaar dat ik een nog modernere versie wilde schrijven, dus zonder interpunctie.Dan is het helemaal een brij. Gelukkig heb ik nog rijm gebruikt zodat het aardig leesbaar is gebleven.
    Maar dank voor je compliment weer P. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, dan hadden die Grieken er een harde kluif aan!!! Weer iets geleerd van geschiedenis!!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jelou,

    Ik heb de woorden gevangen van begin tot eind.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thnx Hilly.

    Leuk dat je regelmatig langskomt. Lukt me andersom nog niet helemaal. Van het weekend ga ik weer een rondje lezen:-)

    Gr JELOU

    BeantwoordenVerwijderen