zondag 7 april 2013

MIJN GROOTOUDERS



ze waren uiterst deftig
boenwas glom het duur parket
waarop de stoelen stilte
de avonden gevuld
met kruiswoordpuzzelboekjes

zwijgzaamheid beheerste
de damasten maaltijdattributen
de rug gerecht vroeg ik mij af
waar al dat zilvergoed voor diende
naast mijn gewende lepel, mes en vork

doch naarmate ik wat ouder
bleken ook zij slechts simpel mens
mijn oma snurkte als een os
smookte het toilet des ochtends blauw
de geur gelijk het boerenland
waar men een zeer gemengd veebedrijf

© JELOU

1 opmerking:

  1. Oma leek zo deftig met haar witte zakdoek doordrenkt van Eau de cologne. Opa met een deftige hoed...

    Maar toch, ze waren simpel mens!

    JELOU, jouw woorden brachten me even terug naar toen. Mooi hoor!

    Lentegroet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen