zaterdag 27 juli 2013

SCHOON SCHONER SCHOONST



Het maakt niet uit of mijn ramen
beslagen van de rook, het gaat
meestal gepaard met woorden die
nog inhoud of een goed gemeende
lach tot diep in de nacht

ik schaam mij zelfs niet voor de
talloze maden in mijn grijze bak
gewoon omdat ik hen de ruimte gun
en zij mij andersom de mijne
om uit te vliegen als het tijd

het mos tussen de tegels mag zich
vrijuit vermeerderen tot de grens
waar ongeveer het looppad opdat
bezoekers na een regenbui niet
glijdend naar mijn voordeur

zolang de pleepot schoon en er
geen bedwantsen mijn dromen
komen storen of zweetgeuren mijn
neustussenschot blokkeren zodat
ik weer moet sprayen

van de vloer kun je hier uitstekend
eten al gebruik ik daarvoor borden
omdat kruimels shag een bijsmaak
geven en bestek krassen maakt op
het jaarlijks geboende laminaat.

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten