woensdag 2 oktober 2013

BREIEN IS WEER IN



Op zoek naar glasverf zie ik
kluwens garen schappen puilen
naalden zich verschansen in
moderne retrokokers

maar ik denk enkel muizen

Vanuit mijn tienerbed hoor ik de
nesteldrang doorheen het plastic folie
en duik stilletjes onder

geen popidolen aan de muur, geen
middenblad der Tina waar gaten
van de nietjes armen perforeerden

een kamerbrede stellingkast vol wol
een koopje van mijn vader
opdat mijn moeder zich tot nut
wij machinaal gebreid gekleed
van ondergoed tot jurken

ik waande mij demonen als straf voor
de onbetaalde lipstick van de V&D
de sigaretten die ik stiekem rookte
de gejatte sexboekjes van vader
die hij zijn leerlingen ontnam

het bleken enkel muizen

gif werd grof gestrooid
wij telden daags de lijkjes
en moeder breide voort tot zij
haar nekwervels versleten

zich overgaf aan wat modern:
de Jeans ofwel de Wrangler
waarvan het kruis eindelijk
god lovend op de juiste plek.

© JELOU



3 opmerkingen:

  1. haha het kruis op de goede plek, ... heb je die jeugd van tegenwoordig wel eens gezien, daar hangt het weer op de knieën hoor:) hihi

    gaaf werk!

    groets

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd Pastuiven! En elke keer als ik achter zo'n knaapke loop moet ik me inhouden om niet die hele broek met een ruk naar beneden te trekken ;-)
    Laat ze de drollenvangers maar weer de winkels ingooien!

    Jeloutjuh

    BeantwoordenVerwijderen