zaterdag 2 november 2013

AFWIJKEND



Ik heb een doos

waarin jouw laatste ademkreten

linkshandig het papier

en tussen regels door

las ik jouw lijkwade

al was het ongeweten



Ik ben een doos

naar hedendaagse kreten

taalhandig op papier

maar tussen spaties door

spel ik mijn nageslacht

onmachtig en gespleten.



Eerst was ik zus

nu ben ik jaren moeder

al blijft papier gelijk

maar door de tijden heen

weet ik mij jou geraakt

je lijkwade allang vervreten.



Het lijkt een act

herhaling van een scholingsketen

maar nu begrijp ik pas

hoe genen sterk van zin

in moeders schoot geen nood

maar eenmaal daar, volkomen onbegrepen.



© JELOU

7 opmerkingen:

  1. wow met die laatste regel gooi je een heel universum, misschien wel meerdere... ondersteboven Jelou!!

    misschien zou je lijkwade kunnen gebruiken, maakt het zwaarder nog (voor mij dan he haha) ge weet dak daar van hou:)

    chapeau weeral!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk P. Klinkt nog doder dan dood. Maar deze laat ik staan. Het vervelende is dat ik niets kan wijzigen, want dan gaat mijn site vreemde dingen doen zoals regels verspringen en extra regels invoegen. Maar het origineel ga ik aanpassen. Doe ik wel vaker. Die beklijft in mijn papieren archief ;-) Er zit namelijk ritme in de zinnen waardoor de klemtoon dan niet meer past in het geheel, dus zal ik zinnen iets moeten wijzigen.
    Maar je hebt gelijk.

    X J.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk P. Dat gebeurt er nu;-) Maar ik wilde hem toch even aanpassen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmm wat raar, en wat als je alles kopieërt naar word en dan weer terugplaatst hiero??

    sjips heb je voor mij je site liggen aan te randen, lol:)

    maar je vers blijft beklijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmmm...nooit geprobeerd. Wel eens helemaal verwijderd en opnieuw geplaatst, maar dan zijn de reacties ook verloren en da's zunde.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een bijzondere verwoording JELOU.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Hilly. Mja, ik hou wel van bijzondere dingen, al is het soms niet voor iedereen vertaalbaar.

      Gr. Jelou

      Verwijderen