maandag 18 november 2013

EVEN HALT



Speel mij dat lied nog eens van lang geleden
die melodie waar ik zo naar verlang
de zwarte doos vol heimwee naar ‘t verleden
tussen ons in daar boven op de gang
je zong dan trots uit volle borst jouw jaren
gegroefd in schijven grijzig bakeliet
nog nimmer had ik jou spontaan ervaren
als toen die keren vol melancholie

de tijd stond stil en boven saam gezeten
draaide jij af en toe de slinger aan
wanneer de melodie begon te zweven
de woorden traag en haast niet te verstaan
en voor het eerst in mijn toen jonge leven
zag ik jou vrijuit opgaan in gevoel
genoot ik volop van wat mij gegeven
al zag ik jou door heimwee overspoeld.

Ik haal de doos, de zwarte doos van boven
verras mijn kroost met klanken van weleer
zij horen toe en kunnen niet geloven
dat dit ons aller muzikale sfeer
zij zijn behept met dé moderniteiten
waarvan jij godzijdank geen notie meer
techniek gaat snel, ik kan ze niets verwijten
maar ik heb moeite met de ommekeer

Speel mij dat lied nog eens van lang geleden
die melodie waar ik zo naar verlang
de zwarte doos vol heimwee naar ’t verleden
tussen ons in daar boven in de gang.

© JELOU

3 opmerkingen:

  1. ah hoe mooi je hier alles in de black box opslaat voor later Jelou!!
    schitterend bedacht, wou dat ik dat verzonnen had!!!!! (jaloers dus he!:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is niet bedacht P. maar een jeugdfragment;-) Ik wilde heimwee duiden, een wens naar het oude.
    En gij jaloers?? Amai, gij zijt mesjokke! ;-)

    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees het heimwee JELOU en herken het ook. Mooi hoor.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen