zondag 2 maart 2014

CHAOTISCH



De klok spreekt wartaal
zij is haar uren reeds voorbij
ik gok de tijd op overvolle kliko’s
op luiers die ernaast
geplompt zonder zich pleinvrees

Mijn sloffen turnen haast
als Annie spastisch turbo boost
haar evenzo gekromde kind
in ’t zitje van haar scootmobiel
mijn huis passeert in steevast vroeg gekrijs

Ik check mijn pokerface
spoor kuiten aan tot ren-je-rot
in spurt het zebrapad bereikt
zodat de Q-liner half in de bocht
harmonisch haaks moet stoppen

Eenmaal anderzijds
blijkt dat de klok niet slechts verward
maar evenzo mijn brein
mijn middeleeuwse phone geeft aan
dat ik niet overtijd

Goddank, denk ik, want nog een kind
wiens hoofd ik overzie
in zo een postmoderne bus
waarnaar ik zwaai, doch veel te vroeg,
is toch wel een veeg teken.

© JELOU




Geen opmerkingen:

Een reactie posten