woensdag 30 juli 2014

CLICHÉ




‘Wat doe je.’
‘Hoe bedoel je.’
‘Heb je een baan, en zo ja wat voor een?’
‘Is dat van belang? Ik kan je wel vertellen wie ik ben.’
‘Ok, maar wat doe je in het dagelijks leven?’

‘Ik tracht te zijn wie ik ben, zorg, heb lief, en daarnaast breng ik mijn dag door met werkzaamheden die mij bevestigen in mijn kwaliteiten, samen met mooie collega’s waarmee ik een prachtig team vorm. Van dat alles geniet ik en daaruit haal ik energie die de mens doet groeien.’

‘Ok, en betaalt dat goed?’
‘Het betaalt zich automatisch uit. Wat wil je nog meer?’
‘Automatisch betaald? Waar werk je dan goddomme?’
‘Ik werk voor mijn bijstand. Oftewel, men staat mij bij in geldwaarde ter hoogte van uitkeringsniveau, terwijl ik een tevreden functie vervul.’
‘Functie vervul? Kun je dat niet betaald?’
‘Heb ik toch! Alleen niet op het niveau waarop jij gewend bent waarschijnlijk.
Ooit van crisis gehoord? En daar creatief en inhoudelijk mee om te gaan?’

Stilte.
Het gesprek verplaatst zich.
Godzijdank, want ik ben ter plekke uitgeluld.

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten