vrijdag 22 augustus 2014

DANCING THE NIGHT AWAY



Vanavond is de dans geheel aan mij
nostalgie doet mij weer even zweven
volmaakt in trance
doorheen de meute en voorbij
voetenwerk nog immer rap
de swung nog steeds niet kwijt

De vloer weer stiekem een bevrijd domein
discoritme mij compleet gedreven
vier uren lang
mijn lichaam één met wat ik hoor
melodieën trekken mij
de ganse ruimte door

Ik zwier en zwaai mijn passen waar het kan
ogen volgen mij totaal verwonderd
vanaf hun plaats
waar zij steevast en dansbaar staan
vrijheid nemen is nog eng
als je het nooit gedaan

Vanavond schijnt de lol geheel aan hem
nostalgie herkent hij aan mijn passen
zijn blik weerkaatst
‘jij danst verdomde goed’ zegt hij
in de pauze aan de bar
ik grijns en bestel wijn.

© JELOU




Geen opmerkingen:

Een reactie posten