dinsdag 2 september 2014

WAT IK DACHT TOEN IK JE ZAG



Ik heb niks met Zalando
stuur maar weer retour

ga kokosnoten zoeken op
een eiland vol papavers
tongzoen een walrus op het strand
als eb weer hoogtij viert

vaar ter kape zonder baard
en vlecht wat okselharen
neem een hoelahoep zodat
geslijm mij niet omringt

pluk een bosje gordelroos
en bloemschik het je aars tot
de kruitdampen verschieten
naar wat neusvleugelen heet

vraag bij Carglass om een beurt
opdat je scheur geen onzin kraamt
de mijne heb ik uitgeleend
omdat doofstom meer rente

railrun je naar de Efteling
waar heuvels immer kaatsen
de Maagdenburger bollen zijn
daar vacuüm verpakt

ontmoet een blauwbilbaviaan
en kijk dan in de spiegel
zoek de verschillen tot je weet
waar hersenweefsel groeit

dan ben ík vast al tachtig
en jij totaal ontwormd.

© JELOU









Geen opmerkingen:

Een reactie posten