woensdag 9 januari 2019

KRUISTOCHT

[…..]
Zo kwam ik op een leeftijd dat het woord kruistocht een andere betekenis kreeg dan ik ooit op school geleerd had. Het kwam spontaan door het heilige heen gesijpeld.
In onze gemeenschap thuis was het gesproken woord enkel een feit als er gepreekt of gebeden moest worden, en Hints zou pas later uitgevonden.
Communiceren over mijn kruistochtvisie, laat staan het praktiseren ervan, leek mij dan ook geen optie. Het zou zijn als des duivels oor kussen, of het Heilige der Heilige onuitgenodigd betreden. Doch op zoek naar antwoorden was ik er al snel achter gekomen dat mijn vader, literair zeer onderlegd en immer studerend, meer las dan wat zijn heiligdom hem voorschreef. Ik zweeg doch begreep.
[…..]


© JELOU
(Fragment uit ‘God en de zeven dwergen’)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten