zondag 24 januari 2021

ZWARTER DAN ZWART

Vanmiddag was het weer zover:

ik kwam jou plotsklaps ergens tegen.

en of de duvel in ’t complot

kronkelden adders uit je strot

zonder je lippen te bewegen.

 

Ik was geschokt en vroeg me af

of jij soms iets onder de leden

maar tijd voor vragen was er niet

je lachte plastic en subiet

ging jij weerom met straffe schreden.

 

Je liep je schaduw achterna

en eenmaal om de hoek verdwenen

zag ik nog net een adder gaan.

Ik ben er bovenop gaan staan.

Het gif spoot krachtig op de stenen.

 

Zwarter dan zwart zag het eruit

en stiekem slikte ik wel even

want wat er lag -haast desolaat-

was zo’n intense diepe haat

dat ik mij afvroeg hoe jouw leven.

 

Ik ben de boel maar op gaan vegen.

Er ligt al zoveel shit op straat.

 

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten