zondag 21 februari 2021

WACHT NOG WAT OP MIJ

 

Zittend op een dagdroom

reken ik jou uit

mijn benen opgetrokken

mijn haren lang, de lokken

al klokkend langs mijn huid

 

Ik bruis niet, ik suis niet

staar gewoon wat loos

naar alle vage lijnen

die in mijn brein verschijnen

mijn optelsom blijft broos

 

Ergens klinkt een klepel

maar nog geen aha

ik worstel met de maten

waarin jij past qua praten

ik tel jou even na

 

Hij tergt zo traag voorbij

de dag die vele weken

zo wacht nog wat op mij

 

Leunend op mijn dagdroom

mijmer ik jou voort

in hoeken van jouw leven

mag best een graad oneven

zolang de zon maar scoort

 

In Excelsius Deo

schijnt de hoogste staat

waarin men kan verkeren

ik wil dit integreren

maar dat blijkt plagiaat

 

Ik krijg je niet volledig

zomaar in één dag

ik moet mijn benen strekken

mijn dagdroom gaat vertrekken

maar ooit krijg ik je af

 

Wacht nog wat op mij

Een dag duurt vele weken

maar straks is hij voorbij.

 

© JELOU

 

1 opmerking: