zondag 15 januari 2012

HAD IK U NIET LIEF




Had ik u niet lief
zo zou de passiebloem haar scheutige
vingers reiken naar onverenigbaar
haar tastzin op de proef
haar lippen welige zinnen verspelen
langs ongeleide draden

het pad zou haar te wankel
de grondtoon haast onvindbaar daar
haar kleurenspel verijdeld
overwoekerd door ondoorwaadbaar
ochtenddauw
de kim een benevelde schraalheid
als troost bij onvoltooid houvast

geen stronk zou zij omvatten
geen bast geschorst genoeg om haar
van twijfelwortels te ontdoen

zij zou de wind geen verademing
de ruimte een beklemming
in haar voortgang naar omhoog

zo zou zij ongestild verkleuren
de honger afgetekend in het blad
de nerven ongewild verhard tot hout
nieuw verborgen bloesems
zich ongeboren overgeven aan
voorbijdrijvende wolken
had ik u niet lief

© JELOU

2 opmerkingen:

  1. Dus toch geen geduld? :) mooi hoor en een mooie start met dit gedicht! Lief jou! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, idd, ik kon niet langer wachten en deze site is zelfs nog simpeler dat Weblog. Dat moet ik hebben.
    Ga een betaalde site ook echt niet zelf doen. Vind dit al tijdrovend genoeg en ben er nog lang niet uit, terwijl dit een simpele is.

    Mensen kunnen me anders niet vinden en dat moet gewoon.
    Dan maar even een tijdelijke oplossing:-) XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen