woensdag 22 augustus 2012

DE GEUR VAN DOOD

en ik ruik de dood
terwijl de hemel openscheurt
stukken brokken bovenhaalt
geroosterd of gegrild
met scheuten zachtlimoen
en dwarse dwarse strepen

verdwenen tranen lachen

naar de duiven op het dak
glazen wijn verstoffen
langs de weg naar straks
langs gras geplet

striemen geven licht

uit handen van mijn benen
en omgekeerd vult zich
de lucht met openstaande
opengaande monden

ik ruik de dood

terwijl mijn huid verwaaiert
stukken vellen opensmeert
gepoeierd of gezalfd
met scheuten zachtodeur
en dwarse dwarse strepen

© JELOU

3 opmerkingen:

  1. hoe lieflijk de dood hier riekt jelou...

    lijkt wel zoals een offer uit bijbelse tijden...

    mooi vers! graag gelezen

    gr en geniet van vandaag

    enrico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een offer! Nu je het zo zegt.... Als ik hem op die manier lees lijkt het er idd op. Al heb ik net als bij jouw gedichten soms een ander beeld voor ogen tijdens het schrijven.
    Maar dat vind ik het mooie van metaforen en abstracte beschrijvingen. De emotie is vaak wel duidelijk en verder is het aan de lezer welk beeld hij erbij krijgt.

    Gr JELOU

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eg wel, ik ben altijd nog verbaasd en verrast als lezeres er wat anders uithalen en jij als schrijver naderhand nog eens leest en zegt, gvd ja, wat goed van mij!!:-) toch?

    haha fijn weekend alvast jelou!!

    gr enrico

    BeantwoordenVerwijderen