donderdag 2 augustus 2012

SILHOUET


De bomen hoog verheven in het halfzwart
het halfzwart van de donk're nacht
drijven eenden slapend stil het water rond
lichten autolampen schijnsels tegen het plafond
en ebben dan weer langzaam weg
weer langzaam weg
in het halfzwart van de donk're nacht

en jij en ik wij kijken
de blikken tastend elk silhouet
wat het donker hier heeft neergezet
naast kringen van het water
zitten wij hier steeds maar later
nog te kijken jij en ik
jij en ik zo stil het water rond

De paden diep verzonken in het grijze groen
het grijze groen van niet meer bekend
knerpen stappen ritmisch door de stilte heen
kaatsen echoklanken duidelijk niet meer alleen
en dempen al het boomgeruis
het boomgeruis
in het grijze groen van niet meer bekend

en jij en ik wij kijken
de blikken tastend elk silhouet
wat het donker hier heeft neergezet
naast kringen van het water
zitten wij hier steeds maar later
nog te kijken jij en ik
jij en ik zo door de stilte heen

De beelden lang geleden in een nacht'lijk uur
een nacht'lijk uur van tijd maakt niet uit
dromen vol verlangen van tezamen daar
zwoele mijmeringen die ik koesterend bewaar
en wegleg op de koude bank
de koude bank
in een nacht'lijk uur van tijd maakt niet uit

en jij en ik wij kijken
de blikken tastend elk silhouet
wat het donker hier heeft neergezet
naast kringen van het water
zitten wij hier steeds maar later
nog te kijken jij en ik
jij en ik zo van tezamen daar

Mijn handen weggemoffeld in de trendy coat
de trendy coat ooit van jou geleend
schuiven druppels straaltjes voorwaarts naar het pad
gooi ik kiezelsteentjes klinkend in het vijvernat
en loop ik dan weer langzaam weg
weer langzaam weg
in de trendy coat ooit van jou geleend

en jij en ik wij keken
de blikken tastend elk silhouet
wat het donker hier had neergezet
naast kringen van het water
zaten wij hier steeds maar later
nog te kijken jij en ik
jij en ik zo voorwaarts naar het pad.

en jij en ik wij keken
soms uren, dagen, weken
naast kringen van het water
en steeds, ja steeds weer werd het later
de blikken tastend elk silhouet
wat het donker hier had neergezet.

© JELOU

4 opmerkingen:

  1. 99% van de herhalingen vind ik zeer effectief jelou! chapeau!

    alleen die trendy coat heb ik een beetje twijfels over, maar dat ben ik maar he:-)

    je vers sleept me mee de nachten door, door de nachten nachtten de schaduwen die het donker neergezet heeft...

    jah fraai werk! graag gelezen dus!!

    gr en geniet je vrijdag

    enrico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Enrico:-)

    Dank voor jouw complimenten weer:-) Moet jouw werk ook snel weer bijlezen, want jij bent me daar productief!! Dat hou ik haast niet bij!!

    Die herhalingen zijn refreinen, het is een songtekst. En daar horen herhalingen bij. Ik vind hem wel ok. Heb hem iets gewijzigd. Is een ouwetje van 6 jaar geleden, maar vond hem opnieuw de moeite waard.

    Moet dit weekend het podium op in Utrecht en ben me dus nog even aan het voorbereiden.
    Lees jou naar na het weekend weer.

    Alvast een fijn (en minder druiperig) weekend. Hier giet het en is de lucht somber. Maar het hart niet;-)

    Groet Jelou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah he leuk, wat ga je doen???

    veel plezier en succes gewenst !!! geniet van de aandacht:-) (ook belangrijk he!!)

    cya gr en een fijn weekend

    enrico

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ging dus naar De Parade in Utrecht;-)
    Een festival met allerhande kunstuitingen, terrasjes en theater. Daaronder dus ook poëzie.
    Daar lopen mensen in en uit terwijl dichters voordragen (3x een blokje van 5-10 minuten). Is erg leuk en ontspannen:-)

    Gr JELOU

    BeantwoordenVerwijderen