donderdag 4 april 2013

DUBBELLEVEN



Elke nacht is het weer raak
ontmoet ik verre vreemden
als zijn zij mij bekend
komen mijn levensfases
gezamenlijk bijeen
waar tijd gelijkgestemd

drink ik gezellig koffie
met hen die reeds vergaan
vraag hen hoe het nu is
om dood maar toch tesaam
met mij hier rond te waren
al voelt het heel normaal

ben ik vaak in gesprek
met iemand uit mijn leven
een wijl mij iets geboden
grijp ik er dwars doorheen
besef ik mij meteen
dat ik een droom doorweven

en als ik dat benoem
valt plots’ling alles stil
hoor ik mijn eigen rede
weerklinken in de rust
ontwaak ik, mij bewust
dat weer een droom vergleden.

© JELOU

4 opmerkingen:

  1. pff jah, hoe herkenbaar jelouke...

    gaaf verwoord!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus jij droomt ook vaak?? Heb je met levendige mensen volgens mij;-)

    Dank voor je bezoekje.

    Gr JELOU

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een droom, bij het opstaan vraag ik me af...
    Het leek zo echt...

    Mooie verwoording JELOU!

    Groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt Hilly;-) En soms kan je een hele dag in zo'n sfeertje blijven hangen als het een minder leuke droom is. Zo levensecht voelt het dan.

    Dank voor jouw reactie:-)
    (Heb op de vorige nog niet eens gereageerd zelfs, sorry).

    Gr JELOU

    BeantwoordenVerwijderen